Δείτε εάν το δικαιούστε και πώς να κάνετε αίτηση έως τις 30/11/2016:

Πώς μπορώ να ενταχθώ στο πρόγραμμα Κ.Ε.Α.;

Τα νοικοκυριά (με ένα άτομο ή περισσότερα) που υποβάλλουν αίτηση για το πρόγραμμα Κ.Ε.Α. θα μπορούν να ενταχθούν εφόσον πληρούν ταυτόχρονα 3 κύρια σύνολα κριτηρίων: κριτήρια διαμονής, εισοδηματικά κριτήρια και περιουσιακά κριτήρια.

Πρώτoν, όλα τα μέλη του νοικοκυριού πρέπει να μένουν νόμιμα σε έναν από τους Δήμους που συμμετέχουν στην πρώτη φάση του προγράμματος.

Δεύτερον, το συνολικό εισόδημα όλων των μελών του νοικοκυριού τους τελευταίους 6 μήνες (πριν από την υποβολή της αίτησης) πρέπει να είναι κάτω από το όριο εισοδήματος που προβλέπεται για ένταξη στο πρόγραμμα.

Το όριο εισοδήματος για ένταξη στο πρόγραμμα ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος του νοικοκυριού. Για παράδειγμα, ένα άτομο που διαμένει μόνο του θα μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα αν το εισόδημά του κατά τους 6 μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης ήταν κάτω από 1.200 ευρώ (δηλαδή 200 ευρώ ανά μήνα κατά μέσο όρο). Ένα τετραμελές νοικοκυριό – που αποτελείται από τον σύζυγο, τη σύζυγο και 2 ανήλικα παιδιά — θα μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα ΚΕΑ μόνο εάν το συνολικό εισόδημά τους είναι κάτω από 2.400 ευρώ κατά τους 6 μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης.Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το 20% των μισθών δεν θα λαμβάνεται υπόψη. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι το μοναδικό εισόδημα ενός ατόμου είναι 1.400 ευρώ από το μισθό του κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Το 20% από το μισθό του, που είναι 280 ευρώ, δεν θα ληφθεί υπόψη. Το συνολικό εισόδημά του θα υπολογιστεί ως εξής: 1.400 – 280 = 1.120. Δεδομένου ότι αυτό είναι κάτω από το όριο του εισοδηματικού κριτηρίου για ένταξη στο πρόγραμμα ενός ατόμου που διαμένει μόνο του, τότε αυτό το άτομο θα πληροί τις προϋποθέσεις για ένταξη στο πρόγραμμα ΚΕΑ.

Τρίτον, εκτός από τη διαμονή και το εισοδηματικό κριτήριο, θα ισχύουν και τα ακόλουθα περιουσιακά κριτήρια:

Η φορολογητέα αξία των ακινήτων που ανήκουν σε πρόσωπο που υποβάλλει αίτηση ατομικά δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 90.000 ευρώ. Για ένα τετραμελές νοικοκυριό — που αποτελείται από το σύζυγο, τη σύζυγο και 2 ανήλικα παιδιά — η φορολογητέα αξία των ακινήτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 135.000 ευρώ (για κάθε επιπλέον μέλος το όριο για τη φορολογήσιμη ακίνητη περιουσία αυξάνεται κατά 15.000 ευρώ). Η μέγιστη φορολογητέα αξία των ακινήτων για κάθε νοικοκυριό είναι 150.000 ευρώ.

Η συνολική αξία των χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων (για παράδειγμα, λογαριασμοί ταμιευτηρίου, μετοχές, ομόλογα, κ.ο.κ) όλων των μελών του νοικοκυριού που έχουν δηλωθεί στο τελευταίο Ε1, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εξαπλάσιο του εξαμηνιαίου εγγυημένου ποσού για κάθε τύπο νοικοκυριού.

Η αντικειμενική δαπάνη για μηχανοκίνητα οχήματα που ανήκουν σε μέλη του νοικοκυριού δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 6.000 ευρώ, όπως υπολογίζεται για φορολογικούς σκοπούς στο Ε1.

Επίσης, τα νοικοκυριά που κατέχουν ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (άνω των 5 μέτρων και με κινητήρα ισχύος άνω των 50 κυβικών εκατοστών), αεροσκάφη, ιδιωτικά ελικόπτερα, ανεμόπτερα και πισίνες δεν μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα Κ.Ε.Α.

Πώς μπορώ να υποβάλω αίτηση;

Οι αιτούντες μπορούν να υποβάλουν αίτηση αυτοπροσώπως στα ΚΕΠ ή στις Υπηρεσίες Κοινωνικής Πρόνοιας των Δήμων. Εναλλακτικά, οι αιτούντες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το πρόγραμμα χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική αίτηση που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (www.ypakp.gr) ή στην ιστοσελίδα του ΚΕΑ (www.keaprogram.gr). Αιτήσεις για την πρώτη φάση θα γίνονται δεκτές από 14 Ιουλίου 2016 έως 30 Νοεμβρίου 2016. Τα άτομα μπορούν να υποβάλουν την αίτηση από οποιονδήποτε υπολογιστή.

Μπορείτε να κάνετε την αίτηση κάνοντας είσοδο με τα στοιχεία που έχετε ήδη στο TAXIS.

Η ανοιχτή διαδικασία υποβολής αιτήσεων επιτρέπει στα άτομα να υποβάλουν αίτηση όταν αλλάξει η οικονομική τους κατάσταση. Τα άτομα μπορούν να υποβάλουν αίτηση από οποιονδήποτε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή να απευθυνθούν στον Δήμο για βοήθεια όπου θα συμπληρώσουν την αίτηση με τη βοήθεια υπαλλήλου του Δήμου. Στην αίτηση (είτε υποβάλλεται ηλεκτρονικά, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία) αναγράφονται οι λεπτομέρειες για το πρόγραμμα, τα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για τη συμπλήρωσή της και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δικαιούχων. Στην αίτηση γίνεται σαφές το γεγονός ότι οι δικαιούχοι οφείλουν να αναφέρουν όποιες αλλαγές υπάρξουν στις συνθήκες διαβίωσής τους εντός 15 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της μεταβολής (σχετικά με την περιουσία ή τη σύνθεση του νοικοκυριού κλπ.). Επίσης διευκρινίζεται ότι τα άτομα ενδέχεται να επιλεγούν για επαλήθευση των πληροφοριών στον Δήμο ή ότι ενδέχεται να δεχτούν κατ’ οίκον επισκέψεις. Η αίτηση περιλαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες για την ένταξη στο πρόγραμμα, όπως: ταυτότητα, διαμονή, εισόδημα και περιουσία.

Ποιοι περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση;

Η πρώτη φάση του προγράμματος θα εφαρμοστεί σε 30 Δήμους σε όλη την Ελλάδα.

Περιφέρεια – Δήμος

1 Αττική – Νέα Ιωνία
2 Αττική – Ασπρόπυργος
3 Αττική – Ελευσίνα
4 Αττική – Φυλή
5 Αττική –  Άγιοι Ανάργυροι – Καματερό
6 Αττική-  Αιγάλεω
7 Αττική – Κερατσίνι – Δραπετσώνα
8 Αττική – Νίκαια – Άγιος Ιωάννης Ρέντης
9 Αττική – Πέραμα
10 Στερεά Ελλάδα-   Λαμία
11 Κεντρική Μακεδονία – Βέροια
12 Κεντρική Μακεδονία  – Παύλος Μελάς
13 Κεντρική Μακεδονία – Κιλκίς
14 Κεντρική Μακεδονία – Κατερίνη
15 Κρήτη – Ρέθυμνο
16 Κρήτη –  Γόρτυνα
17 Ανατ. Μακεδονία/Θράκη – Ορεστιάδα
18 Ανατ. Μακεδονία/ Θράκη  – Καβάλα
19 Ήπειρος –   Άρτα
20 Ιόνια Νησιά – Ζάκυνθος
21 Βόρειο Αιγαίο – Λέσβος
22 Πελοπόννησος  – Καλαμάτα
23 Πελοπόννησος  – Σικυώνα
24 Νότιο Αιγαίο  – Κάλυμνος
25 Νότιο Αιγαίο  – Λέρος
26 Θεσσαλία – Τρίκαλα
27 Θεσσαλία – Ελασσόνα
28 Δυτική Ελλάδα – Πύργος
29 Δυτική Ελλάδα – Αιγιαλεία
30 Δυτική Ελλάδα – Καστοριά
Όλοι οι κάτοικοι των ανωτέρω Δήμων μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την εισοδηματική ενίσχυση αλλά οι δικαιούχοι θα επιλέγονται με βάση ένα σύνολο κριτηρίων. Τα εισοδηματικά κριτήρια που τέθηκαν καλύπτουν περίπου το 5-7% του πληθυσμού σε εθνικό επίπεδο.

Θα επεκταθεί η πρώτη φάση;

Μόλις η πρώτη φάση προχωρήσει για τουλάχιστον 5 μήνες, θα αξιολογηθεί και οι αλλαγές θα ενσωματωθούν στο σχεδιασμό του προγράμματος και στις διοικητικές διαδικασίες, όπως απαιτείται. Το πρόγραμμα αναμένεται να επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα στις αρχές του 2017.

Ποια έγγραφα απαιτούνται για την υποβολή αίτησης για το πρόγραμμα;

Οι βασικές πληροφορίες και τα δικαιολογητικά που όλοι οι αιτούντες θα πρέπει να συλλέξουν πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία υποβολής της αίτησης είναι: Αριθμός ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, πληροφορίες για το εισόδημα και για τα περιουσιακά στοιχεία, απόδειξη διαμονής, αριθμός τραπεζικού λογαριασμού και IBAN και, για τα φιλοξενούμενα μέλη, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και πληροφορίες για το εισόδημα.

Σε περίπτωση που οι αιτούντες επιλέξουν να υποβάλουν την αίτηση μέσω Δήμων ή ΚΕΠ, πρέπει υποχρεωτικά να προσκομίσουν υπογεγραμμένο (με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής) το έντυπο συναίνεσης, με το οποίο δηλώνουν ότι συναινούν στις διασταυρώσεις των στοιχείων όλων των ενήλικων μελών του νοικοκυριού.

Σε πόσο καιρό θα λάβω απάντηση για την αίτηση μου;

Εάν δεν υπάρχει κάποια αναντιστοιχία στα στοιχεία που δηλώθηκαν, οι αιτούντες θα λαμβάνουν απάντηση με την υποβολή της αίτησης. Εάν υπάρχουν αναντιστοιχίες μεταξύ των στοιχείων που έχουν δηλωθεί στην αίτηση και των στοιχείων που τηρούνται στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, ο αιτών θα ειδοποιείται ότι η αίτησή του δεν θα προχωρήσει μέχρι να υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά (υποβάλλονται αποκλειστικά στον Δήμο διαμονής).

Με ποιο τρόπο θα πληρωθούν οι δικαιούχοι και τι ποσό θα λάβουν;

Τα νοικοκυριά θα πληρώνονται κάθε μήνα (εντός των 5 τελευταίων ημερών του μήνα) και η εισοδηματική ενίσχυση θα ισούται με τη διαφορά μεταξύ του εισοδήματος του νοικοκυριού και του εγγυημένου ποσού που τους αντιστοιχεί (μετατρέποντας και τα δύο ποσά σε μηνιαίες δόσεις).

Σε περίπτωση που το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι ίσο ή υπερβαίνει τα 100 Ευρώ, οι δικαιούχοι θα εισπράττουν το μισό (50%) της εισοδηματικής ενίσχυσης απευθείας στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και το υπόλοιπο μισό (50%) της εισοδηματικής ενίσχυσης θα πληρώνεται μέσω προπληρωμένης κάρτας, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα καταστήματα ή και για ηλεκτρονικές αγορές, χωρίς περιορισμούς ως προς τα είδη που μπορούν να αγοράσουν. Η τήρηση τραπεζικού λογαριασμού είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα. Οι αιτούντες, σε περίπτωση που δεν διαθέτουν ήδη, θα κληθούν να επιλέξουν μια τράπεζα για να ανοίξουν λογαριασμό κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, ο οποίος θα ενεργοποιείται σε περίπτωση που κρίνονται δικαιούχοι του Κ.Ε.Α. Οι ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (ιδίως οι άστεγοι) θα μπορούν να λάβουν βοήθεια από τους Δήμους για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού σε περίπτωση που δεν έχουν.

Αν βρω εργασία, θα χάσω το Κ.Ε.Α.;

Θα πρέπει να ενημερώσετε το Δήμο για τη νέα σας εργασία, κατά την οποία: α) το 100% του μισθού σας θα αφαιρεθεί από τον υπολογισμό του εισοδήματος κατά τον πρώτο μήνα, β) για τους επόμενους 2 μήνες θα αφαιρείται το 40% του μισθού σας. Είστε υποχρεωμένοι να δηλώσετε οποιαδήποτε μεταβολή στην εργασία σας εντός 15 ημερών από την μεταβολή. Μετά από 3 μήνες θα επανεξεταστούν τα κριτήρια ένταξής σας στο πρόγραμμα και εάν το εισόδημα του νοικοκυριού σας υπερβαίνει τα σχετικά όρια εξαιτίας του εισοδήματός σας, τότε θα διακόπτεται η εισοδηματική ενίσχυση του Κ.Ε.Α.

Πηγή: ageliesergasias.gr